NZ vakantie 2023

Dag 48 – Singapore – Amsterdam

Ik start deze blog op de 20e om 19:41 terwijl we wachten op de vlucht informatie in Singapore (leuk al die tijdzones)

We waren rond 4:45 op de luchthaven en nu om 22:15 zijn we het wel een beetje zat aan het worden, voor ons gevoel is het ook 03:15 en de vermoeidheid hakt er ondertussen best wel in.
We mogen pas om 22:45 naar de gate en ze gaan daar weer alles scannen.

Eindelijk in het vliegtuig alleen staat de ventilatie uit en we zitten wel even te wachten tot de pushback, ondertussen loopt de tempratuur behoorlijk op
Ik weet niet meer waar dit was.
Ergens boven Duitsland net na het ontbijt.
Net voor 7 uur tijdens de landing, hierna hebben we nog 20 minuten nodig om bij de gate te komen.
Ergens rond 10 uur zijn we bijna thuis, er was behoorlijk wat vertraging door de ochtendspits.

Dag 47 – Auckland Airport – Singapore

We gaan vandaag beginnen met de terugreis, helaas is het nu echt over.

We moeten de bus naar de airport hebben om 07:05.
na de checkin en douane eerst koffie, de rijen waren weer veel te lang, het heeft bijna een uur gekost om van de koffer af te komen.
Vertrek is vanaf gate 7
Oh vertrek is vanaf gate 15
We weten het ook nog niet, maar je kunt er over 15 minuten terecht.
Blijkbaar was het gate 7 en dat scheelde een stuk teruglopen naar de andere kant van de airport.
Hier nog 6 uur te gaan en de eerste twee films zitten erop, de app zegt dat we om 16:10 aankomen dat is 35 minuten eerder dan gepland.

Ik ga de wifi missen op de volgende vlucht, dit maakt zo’n verschil dat je even wat kunt opzoeken of iemand een bericht kunt sturen tijdens de vlucht ( of een blog bijwerken 😁 )

Ze hebben de koikarpers ook nog steeds het, achteraf zijn er twee plaatsen waar ze ze hebben, en een vlindertuin.

Deze luchthaven is iets wat aan de grote kant, ik ging een stukje lopen in terminal 3 anderhalve kilometer later was ik.nog steeds niet aan het einde van de hal en ik ben niet eens aan het begin begonnen met lopen.

Het is nu wachten tot de volgende vlucht informatie op het bord gaat verschijnen.

Het slechte nieuw is dat ik de GPS- logger kwijt ben, deze is waarschijnlijk in het vliegtuig uit de tas gevallen.

In New Zealand is het ondertussen middernacht geweest dus tijd voor de volge de dag..

Dag 46 – Auckland – Auckland Airport

We hebben al de weken een losse sporttas gebruikt om er voor te zorgen dat we niet steeds de koffer uit de auto hoefde te slepen, maar vandaag is dat voorbij, alles moet terug in de koffer welke zeker is gekrompen.

Dit is de dag dat de camper terug moet, we proberen langzaam en zo laat mogelijk weg te gaan zodat we niet veel te vroeg bij het verhuurbedrijf zijn, wat natuurlijk mislukt, 13 km op een zondagochtend is zo gereden.

Onze start was op 326190, goed voor 4850 kilometer

Er is een shuttle naar de airport vanuit het verhuurbedrijf, en op de vraag of het hotel ver van de airport was werd aangeboden om ons daar te droppen omdat het dichterbij was. (gelukt) Dit had natuurlijk andere gevolgen omdat we niet op de airport zijn geweest.

Het gevolg was dat we om half elf bij het hotel waren en we er pas om twee uur in mochten. We hebben de koffers afgegeven en zijn opzoek gegaan naar koffie. Gelukkig zit er van alles om het hotel heen en zit het niet alleen op een industrieterrein.
Een beetje rondhangen en door winkels heen lopen om de tijd te doden.
In de middag bij de KFC wat gegeten en daar direct een uur blijven hangen en een tafel bezet gehouden.
Natuurlijk was de random kamer verdeling door de receptie niet helemaal eerlijk. zie hier nummer 329 vanaf de ingang. (Els)
En nummer 330 naast de ingang (Robin)

Verder weer niet veel gedaan, een beetje op de kamer rondgehangen en tv gekeken tot het avondeten en daarna terug naar de kamer voor hetzelfde. Morgen vroeg op, we moeten de shuttlebus van 7:05 naar de luchthaven hebben.

Dag 45 – Auckland Zoo poging 2

Vandaag hebben ze ook de boel afgeplakt, beneden hebben ze ook alles dicht gemaakt. De twee agenten die er nu stonden hadden het vermoeden dat ze vandaag wel klaar zouden zijn.

Maar vandaag gaan we we tweede poging doen om naar de dierentuin te gaan, het weer zou goed moeten blijven.

Ben vergeten om een foto van de ingang te maken, maar we hebben ons naar binnen gekregen als wonend in New Zealand, buitenlanders betalen 11 dollar per persoon meer op de toegangsprijs
In de omgeving is elke parkeerplek in gebruik, het is bijzonder druk met parkeren overal in de omgeving, er staan hele rijen bij parkeer automaten om te betalen, achteraf is er naast de dierentuin een festival aan de gang waar iedereen op afkomt.
Rond een uur of een krijgen we toch een flinke hoosbui, gelukkig zitten we op dat moment in het restaurant en een half uur later schijnt de zon weer alsof er niets is gebeurd
Twee leeuwen (zoekplaatje) die plots een festival als buren hebben.

Na de dierentuin hebben we de bus terug naar het hotel genomen, dit was tevens weer een feestje, de planner die ze hebben voor de bussen stelt een maar de route in en update deze niet meer, dus een bus die te laat is en de aansluiting mist gaat ervanuit dat je in de bus zit ondanks deze net voor je wegrijd omdat de andere veel te laat is, maar omdat je in de buurt was gaat ie er vrolijk vanuit dat je erin zit en blijft halte updates geven.

De avond is besteed met het inpakken van de koffers die blijkbaar gekrompen zijn in die 7 weken ondanks er niet veel is gekocht. 🤔

Morgenochtend moet de auto worden ingeleverd en is het dan echt bijna voorbij 😭

Dag 44 – Auckland

En nu weten we het zeker…

De bedoeling is om vandaag met de bus weg te gaan, het enige problem is dat je er een kaart voor nodig hebt zoals in Nederland, en de enige die ze verkoopt zit een halve kilometer hier vandaan dus dat wordt een ochtend wandeling voor mij.

Op met de bus naar de dierentuin, alleen ziet het weer er niet lekker meer uit en de voorspelling is niet goed. We besluiten bij een mall uit de bus te stappen en niet naar de dierentuin te gaan in verband met het weer.

Natuurlijk blijft het de rest van de middag droog met donkere wolken, de voorspelde buien komen pas in de avond. Het team met de kamer onder ons is nog steeds bezig als we na het eten terug naar boven gaan.

Dag 43 – Karapiro – Auckland

Dit wordt onze laatste dag waar we een stuk moeten rijden, we gaan naar ons laatste adres voor we de auto moeten inleveren. We gaan beginnen met een kort ritje naar Morrison.

Bij onze koffie stop een apple turnover genomen maar deze is achteraf niet afgebakken en niet weg te krijgen.
Hier in Morrison hebben ze 61 koeien staan die geverfd zijn, ze staan door het hele dorp.
Ook bij het politiebureau hebben ze er een.
Voor het reisbureau staat een ander soort beeld maar nog steeds en koe.
Een random stop ergens om een foto te maken.
Net voor Auckland nog een stop gemaakt om wat te drinken en wat later aan te komen.
Het avondeten was bij de Italiaan een blok verder, ik was iets te laat met de foto’s 😇

Er is hier in het motel iets aan de hand, er staat al de hele dag een politieauto met twee agenten, de ene bewaakt de ene kant van de kamer onder ons en de andere de andere kant. De lucht van die kamer spreekt voor zich en de stapel handdoeken voor de deur helpen mee met het idee dat er iets niet pluis is met die kamer.

Dag 42 – Karapiro

Vandaag is een rustige dag, we hebben niets om heen te gaan. We blijven lekker “thuis” om wat bij te komen van gisteren en even nergens heen te hoeven.

Het is een prachtige dag en de zon brand behoorlijk.
Het varken wat hier rondhangt voor de restjes, maar negeert ons..

We gaan vanmiddag later naar het dorpje wat het dichtste bij is om wat rond te kijken en aansluitend wat te eten.

Het informatie center van Tirau
Alles was dicht alleen de Subway was nog open, blijkbaar gaat het dorp om 17:00 compleet dicht behalve een supermarkt en de Subway, dus we hebben daar maar iets gehaald en meegenomen naar het huisje.